uszczelka pod głowicą???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek.4.12
    Classic
    • 2008
    • 4

    uszczelka pod głowicą???

    Zamieszczone przez Samiec
    Bede na dniach wymienial tarcze i klocki na nowe i musze wiedziec co moglo byc winowajca takiego przypadku. Aby nowe tarcze i klocki tez tak nie polecialy.
    Czy jest mozliwe aby cylinderek sie zapiekl? Jak klocka bylo jeszcze z 1mm, to unioslem auto i krecilem kolem i nic nie obcieralo :roll:
    Wszelkie porady i sugestie mile widziane.
    obstawiam to samo co znalazł DobryGrzesWawa u mnie - zapieczona prowadnice czy jak tam to badziewie sie nazywa :zlosnik:
  • morgam
    Classic
    • 2007
    • 22

    #2
    uszczelka pod głowicą???

    Witam wszystkich

    Moj problem polega na tym ze od jakiegoś czasu zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego.Szczególnie gdy troszkę pogoniłem moją Oktavke.Z moich obserwacji wynika że płynu ubywa przez przelew zbiornika wyrównawczego.Około 1-1,5 l na 500km
    Z tego co wyczytałem na forum i z opinii znajomych wynika że jest przedmuch w głowicy i wyrzuca płyn przez wyrównawczy.
    Chciałem zasięgnąć waszej opinii o przyczyny tej usterki.Na czwartek jestem umówiony do mechanika wstępnie na wymianę uszczelki,ale z góry pocieszył mnie że to mało prawdopodobne w dislach i że to raczej pęknięta głowica :shock: .Co o tym myślicie.Co jeszcze powinien sprawdzić mechanik przed zabraniem się do demontażu głowicy.
    Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Zobacz czy w środku pod wykładzinami nie masz mokro.
      Może również uciekać przez nieszczelność nagrzewnicy lub na połączeniach przewodów.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        a pod autem sucho???? moze w chlodnicy jakias nieszczelnosc??

        Komentarz

        • morgam
          Classic
          • 2007
          • 22

          #5
          Wycieków raczej nie zauważyłem.Tylko wczoraj jak ją trochę przegoniłem na 4500 tys.obr to zauważyłem że jest mokro w okolicach zbiorniczka wyrównawczego.Odkręciłem zbiornik bo myślałem że może on jest nieszczelny ale ewidentnie chyba kapie z przelewu.
          Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            a jak ze spalinami - masz bialy dym z rury?? , olej rozrzedzony woda??

            Komentarz

            • morgam
              Classic
              • 2007
              • 22

              #7
              auto nie kopci a poziom oleju nie rośnie.
              Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                no gdzies ten plyn musi uciekac - skoro nie ma wycieku , olej w normie , to wali do garow - chyba jednak bez sciagniecia czapki sie nie obejdzie

                Komentarz

                • -Piotr-
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1018
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Na ciepłym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego (tylko uważaj). Wprowadź silnik na większe obroty. Jak płyn w zbiorniku będzie "rósł" sprawa jest jasna. Z racji przedmuchów z komory spalania do układu chłodzenia do wymiany jest uszczelka pod głowicą.
                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                  O III czarna liftback - reaktywacja

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Re: uszczelka pod głowicą???

                    Zamieszczone przez morgam
                    ....płynu ubywa przez przelew zbiornika wyrównawczego.Około 1-1,5 l na 500km
                    Z tego co wyczytałem na forum i z opinii znajomych wynika że jest przedmuch w głowicy i wyrzuca płyn przez wyrównawczy......
                    Zacznij od najprostrzej możliwej przyczyny: czyli korek zbiorniczka lub sam zbiorniczek. W korku są zaworki utrzymujące ciśnienie w układzie. Potem sprawdź chłodnicę, nagrzewnice i wszystkie rury.
                    Raczej wątpie że to nieszczelność w silniku (przy pękniętej głowicy lub uszczelce dymi parą wodną z rury lub z oleju robi się emusja)
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • morgam
                      Classic
                      • 2007
                      • 22

                      #11
                      Zamieszczone przez -Piotr-
                      Na ciepłym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego (tylko uważaj). Wprowadź silnik na większe obroty. Jak płyn w zbiorniku będzie "rósł" sprawa jest jasna. Z racji przedmuchów z komory spalania do układu chłodzenia do wymiany jest uszczelka pod głowicą.
                      Zrobiłem dzisiaj próbę z tym korkiem.Po rozprężeniu układu poziom w zbiorniku gwałtownie się podniósł.Poziom w zbiorniku podnosi się na wysokich obrotach ale o ok 1cm i opada i tak minimalnie faluje w zależności od obrotów.Wąż na dolocie do chłodnicy też minimalnie twardnieje w miarę wzrostu obrotów.Zobaczymy co powie mechanik,ale to dopiero w czwartek.

                      Kogo ewentualnie polecacie (Wroclaw,Opole,Dolny Śląsk) gdyby okazało się że głowica jest pęknięta.Chodzi mi o zakład który zajmuje sie regeneracją głowic i bierze stare na wymiane.Pytam już teraz bo będę miał mało czasu.

                      Lepiej kupić po regeneracji(chyba ok 1100zł),używaną z rozbiórki (400-700)czy nową(????).Moj silnik to 1.9 tdi ASV
                      Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Zobacz TUTAJ

                        100% godne polecenia
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez morgam
                          .... Po rozprężeniu układu poziom w zbiorniku gwałtownie się podniósł.Poziom w zbiorniku podnosi się na wysokich obrotach ale o ok 1cm i opada i tak minimalnie faluje w zależności od obrotów....
                          Czyli wszystko działa zgodnie z prawami fizyki. :wink: :szeroki_usmiech
                          Poziom się podniósł bo zmniejszyłeś ciśnienie, faluje po pompa wody mieli płynem.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • daneczek76
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3642
                            • Toyota

                            #14
                            Zamieszczone przez morgam
                            Dolny Śląsk
                            Auto Express jeśli chodzi o Dolny Śląsk we Wrocławiu.
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz

                            • niedziela67
                              Elegance
                              • 2007
                              • 767
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Przerabiałem ten temat.Jeździłem 2 miesiące.Wycieków na zewnątrz oraz dymienia brak.Wymiana zbiorniczka i korka nic nie dała. Dalej wyrzucało przez zawór zbiornika.Dopiero po jakimś czasie zauważyłem zmieniony kolor płynu chłodniczego(w moim przypadku dolewałem już tylko wode destylowaną) czarny ale bez śladów oleju.W dniu wczorajszym odstawiony do mechanika czekając na wiadomość co dalej.Też potwierdził że uszczelki raczej nie siadają lecz głowica w kanałach przy wtryskach.
                              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                              Komentarz

                              • morgam
                                Classic
                                • 2007
                                • 22

                                #16
                                Zamieszczone przez niedziela67
                                W dniu wczorajszym odstawiony do mechanika czekając na wiadomość co dalej.Też potwierdził że uszczelki raczej nie siadają lecz głowica w kanałach przy wtryskach.

                                daj znać jak sprawa się wyjaśni.
                                Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

                                Komentarz

                                • niedziela67
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 767
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Właśnie głowica zdjęta i po wstępnych oględzinach wygląda na przegrzana uszczelkę. widoczne 2 miejsca przedmuchu do kanału wodnego.Głowica bez sladów peknięć ale pojechała na sprawdzenie i ewentualne splanowanie.Na bloku widoczne delikatne wrzery od uszczelki 2 cylinder. Przy okazji do wymiany popychacze i rozrząd. Auto niestety bedzie zrobione nie wcześniej niż po 22.05 :cry: wszędzie kolejki.cdn
                                  Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                  Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                  Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                  Komentarz

                                  • koja86
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 3178

                                    #18
                                    niedziela67, napisz przyjacielu jaki przebieg to autko ma i czy po madyfikacjach względem jakich :?:
                                    Takie zwykłe Ambiente

                                    Komentarz

                                    • niedziela67
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 767
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez koja86
                                      niedziela67, napisz przyjacielu jaki przebieg to autko ma i czy po madyfikacjach względem jakich
                                      Bez modyfikacji,auto w polsce od stycznia a przebieg 149 tyś (nie udokumentowane)Ja nim zrobiłem 8tyś.a usterka wyszła po 1000km.
                                      NIE WSZYSTKIE AUTA Z ZACHODU(A) SĄ IDEALNE
                                      Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                      Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                      Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                      Komentarz

                                      • koja86
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 3178

                                        #20
                                        niedziela67, to nie wielki przebieg a sprawdzałeś go ? czy faktyczny bo to można sprawdzić?
                                        Takie zwykłe Ambiente

                                        Komentarz

                                        • -Piotr-
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1018
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Przypadek wymiany uszczelki pod głowicą nie jest niczym wyjątkowym i nie świadczy o złym egzemplarzu silnika. Niech mechanik jedynie dobrze zrobi swoją robotę i będziesz dalej bezproblemowo śmigał Octavką.
                                          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                          O III czarna liftback - reaktywacja

                                          Komentarz

                                          • niedziela67
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 767
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez koja86
                                            niedziela67, to nie wielki przebieg a sprawdzałeś go ? czy faktyczny bo to można sprawdzić?
                                            Nie sprawdzałem przebiegu bo po oględzinach zewnętrznych (kierownica, lewarek pedały oraz wygląd zewnętrzny) dużej różnicy by nie było.
                                            Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                            Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                            Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                            Komentarz

                                            • koja86
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 3178

                                              #23
                                              niedziela67, sprawdź na programie podjedź do jakiegoś tunera to ci powie jaki faktyczny przebieg
                                              Takie zwykłe Ambiente

                                              Komentarz

                                              • niedziela67
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 767
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Dzięki napewno to zrobie po remoncie.
                                                Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                                Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                                Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                                Komentarz

                                                • miras_72
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez -Piotr-
                                                  Na ciepłym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego (tylko uważaj). Wprowadź silnik na większe obroty. Jak płyn w zbiorniku będzie "rósł" sprawa jest jasna. Z racji przedmuchów z komory spalania do układu chłodzenia do wymiany jest uszczelka pod głowicą.
                                                  Poza tym możesz sprawdzić przewód od chłodnicy, jeżeli popuścisz korek zbiorniczka i spadnie ciśnienie to go zakręć i przez chwilę trochę pogazuj. Jak szybko spuchną to sprawa jasna- wali komresja w ukł. chłodzenia.....

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...